lördag 5 juli 2014

261: Skrämmande(186 av 365)

Ja, det var det verkligen att möta den här timmerbilen i en skarp kurva!
Bara att konstatera - vägen var inte tillräckligt bred för både husbil och timmerbil och det var  nära att vi hamnade i diket...
Jag var väldigt glad att det var Lasse som körde - som gammal lastbilschaufför är han såå mycket bättre än mig på att backa efter backspeglarna med en "jagande" jättebil som motar på. 
Det blev att backa långt... uppför och nerför och runt många krökar innan vi hittade en sidoväg att köra in på... och där var vi när jag äntligen vågade plocka fram kameran och med hjärtat i halsgropen lyckades få en bild...

7 kommentarer:

  1. Sådant hoppas jag slippa :)

    SvaraRadera
  2. Oj, jag då känner man sig verkligen liten! Men vilken bra bild det blev!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är både skrämmande och spännande hur man ska lösa det hela när man får möte på dessa smala grusvägar. :-)

    SvaraRadera
  4. Oj, inget roligt möte på trång väg...

    SvaraRadera
  5. Oj , jag känner det här är skrämmande. Jag vill inte få ett sånt möte....

    SvaraRadera
  6. Ja usch....och man kan ju inte begära att lastbilschauffören ska backa.

    SvaraRadera
  7. Ja usch! Det är verkligen skrämmande när man möter ett sådant där ekipage på den smala grusvägen som leder hem till oss.

    SvaraRadera